Keevitusmasin garaaži ja autoteeninduse jaoks

Keevitusmasin garaaži ja autoteeninduse jaoks

Autoteeninduse keevitusseadmed peavad olema kerged, kompaktsed ja kompaktsed – nad töötavad sageli raskesti ligipääsetavates kohtades. Nad peavad olema vastupidavad ebasoodsatele keskkonnatingimustele (lakid, rasvad, tolm, metallilaastud jne). Seadmetel endil peab olema kompaktne ning löögi- ja löögikindel korpus. Neil peavad olema pikad toitejuhtmed ja kvaliteetselt isoleeritud toitejuhtmed, mis hõlbustavad tööd, kui seadet tuleb sageli liigutada. Samuti peaks seade olema kergesti juhitav, tagades kiire ja lihtsa keevitusparameetrite muutmise.

Tasub mainida keevitatava materjali tüüpi ja paksust – selle põhjal saate valida optimaalse seadme oma rakenduse jaoks.

Oluline on ka elektripaigaldis. 16A kaitse takistab sageli vähem energiatõhusate trafode keevitusseadmete kasutamist. Võrdluseks: kuni 160A trafode keevitusseadmed vajavad 20-25A kaitset ja inverterkeevitusseadmed 16A.

MIG-seadmed
MIG-seadmed – Paton

Väga oluline parameeter on keevitusseadme töötsükkel. See näitab, kui kaua me saame masinaga 10-minutilise keevitustsükli jooksul keevitada. 60% keevitustsüklist maksimaalsel võimsusel tähendab, et me saame masinaga maksimaalsel võimsusel keevitada 6 minutit, seejärel peame 4 minutiks töö katkestama, et vältida masina ülekuumenemist.

Tasub tähele panna, milliste elementidega on keevitusmasin varustatud, kas see sisaldab vajalikke juhtmeid ja käepidemeid, et saaks masinat kohe kasutada.

E.O. Paton Institute of Electrical Welding’i keevitusseadmete osakond pakub väikeste ja suurte autotöökodade vajaduste rahuldamiseks seadmeid, mis vastavad optimaalselt ülaltoodud kriteeriumidele. Sellist tüüpi seadmete hulka kuuluvad:

ADI-seeria – TIG DC ja TIG AC/DC TIG DC ja TIG AC/DC

PSI-seeria – MIG/MAG DC

Tartalomjegyzék
Patoni keevitusseadmete olulised omadused
Professionaalsed keevitusmasinad, mida kasutatakse intensiivsetes töötingimustes
Patoni keevitusmasinate olulised omadused
PATONi masinate peamine omadus on nende väike kaal (ADI-5,7 kg; PSI-10,8 kg), mis võimaldab neil vabalt liikuda. Nii ADI-200 S DC TIG/MMA kui ka PSI seadmed on varustatud Saksa tootja Abicor Binzel 3 või 4 meetri pikkuse kaablihoidjaga. Komplekti kuuluvad kvaliteetsed 3- või 4-meetrised maanduskaablid, mille voolutugevus on üle 300 A. Autotöökodades kasutatakse kõige sagedamini poolautomaatset keevitusseadet, harvemini TIG- ja MMA-keevitusseadet. Kõige sagedamini keevitatakse õhukeseid leebe-, madala süsinikusisaldusega terasest, kuni 4 mm paksusest kõrgsurveterasest elemente (põrandad, metallplaadid, lävepakud, skelett ja kandekonstruktsioon). Ideaalne seade keevitatud tüüpi elementide jaoks on PSI-seeria vilkuri.

Kui tahame keevitada õhukesi alumiiniumplekke, tsingitud, roostevaba terast (imikukapuut, autokapuut – alumiiniumplekk ja tsingitud), siis tuleb kasutada TIG-keevitusseadet.

Alumiiniumelementide keevitamisel peaksime kasutama vahelduvvoolu funktsiooniga keevitusaparaati. Tsingitud lehtede ja roostevaba terase keevitamiseks võib kasutada TIG-keevitusmasinat, mis on varustatud alalisvoolu funktsiooniga.

Seetõttu on TIG AC/DC ADI 200 ideaalne seade vahelduv- ja alalisvoolu funktsioonide ühendamiseks. PATONi TIG- ja MIG/MAG-seadmed võimaldavad meil saada kvaliteetseid keevisõmblusi nii tavaliste madala süsinikusisaldusega metallide keevitamiseks kui ka roostevabast terasest ja alumiiniumist keevitamiseks. TIG-seadmete oluline omadus on kontaktivaba süütamine tänu sisseehitatud HF-funktsioonile. Kontaktivaba sündmus on kaar algne süütamine ilma töödeldavat detaili puudutamata sisseehitatud kõrgepingegeneraatori abil. Keevitusprotsessi alguseks on volframelektroodi ja töödeldava detaili vaheline sädemehüpe. HF-funktsiooni puudumine mõjutab keevituskvaliteeti ja volframelektroodi sagedasi kahjustusi. Väga oluline funktsioon õhukeste metallosade keevitamisel on sisseehitatud impulss. Impulss-TIG-keevitust kasutatakse alla 1,5 mm paksuste detailide keevitamisel, kus see takistab õhukese materjali põlemist. Impulss-TIG-keevitust kasutatakse ka roostevaba terase keevitamiseks. Impulss mõjutab kuumusega mõjutatud tsooni vähenemist ja seega materjali värvimuutuse puudumist.

Professionaalsed keevitusmasinad, mida kasutatakse Intensiivsetes töötingimustes
TIG-keevitusseadmel ADI-200S on lisaks eelmainitud impulssimisele palju kasulikke funktsioone, mille väärtusi saab hõlpsasti muuta LCD-ekraanil. Seadme põhifunktsioonide hulka kuuluvad: algne gaasivool, algvool, voolu tõusuaeg, voolu langusaeg, kraatri täitevool, lõplik gaasivool, keevitusvoolu reguleerimine, voolu pulsatsioonisagedus ja täitetegur. Iga eespool nimetatud parameetri peenhäälestamise võimalus võimaldab saavutada väga kvaliteetse keevisõmbluse.

Kasutades MIG/MAG-meetodit, keevitame legeerimata ja madala legeerimisega teraseid peamiselt CO2 ja CO2 gaasikaitsega, Ar+CO2. Kõrglegeeritud teraseid keevitatakse argoonkaitses 1÷3% O2 või 2÷5% CO2ga. Argooni, heeliumi või nende segusid kasutatakse kõikide metallide keevitamiseks, praktikas Al, Mg, Ti, Zr ja muude metallide ning nende sulamite keevitamiseks. MIG/MAG impulsskeevitus on mõeldud keevitusprotsessi kontrollimiseks muudes ruumilistes asendites kui põhja, samuti mitteraudmetallide keevitamiseks ja sulami paksuse kontrollimiseks, mis on eriti oluline õhukeste materjalide keevitamisel.

PATONi MIG/MAG-seadmed on universaalsed seadmed migraatori, TIG- ja MMA-keevitusseadmega. Sisseehitatud täiendavad TIG- ja MMA-funktsioonid laiendavad kasutusala. MIG/MAG-tugi ja võimalus keevitada pulbertraati (migraatori polaarsuse muutmise võimalus) on seadme omadused, mida tuleb tähele panna.

Eespool nimetatud MIG/MAG-, TIG-, MMA-inverterkeevitusseadmed on mõeldud kasutamiseks intensiivsetes töötingimustes töökodades ja autotööstuses. Inverterseadme iga parameetri täpse reguleerimise võimalus, kaare stabiilsus, väikesed mõõtmed, mis võimaldavad kasutada selliseid seadmeid igas kohas, kõrge töökindlus, on omadused, mis muudavad seda tüüpi seadmed autotööstuse spetsialistide poolt nõutuks. Keevitusparameetrite täpne kontroll ja kaarega seotud kõrge stabiilsus mõjutavad usaldusväärse ja kvaliteetse keevituse saavutamist, mis on autotööstuses eriti oluline.